Løvås, Sundberg, Michael og Skinner i et språktreningsperspektiv
Hvordan finne farbare veier til verbal atferd.
7. mai 200409:00-10:45
Veslefjellhall 2 og 3
Presentør
Tore Vignes | ||
Arne Terje Gulbrandsen |
Abstract
Administrative utfordringer
- Hvilke kvalifikasjoner behøves hos dem som skal foreta vurderinger og styre språkopplæring?
Faglig prinsippielle utfordringer
- Hvilke barn nyttiggjør seg ulike opplæringsmodeller, som Løvåsprogrammet,
Sundberg/Partington, PECS eller alternativ/augmentativ kommunikasjon?
- Hvilke faktorer er kritisk viktige for språkopplæring?
- Skal en fokusere på særtrening eller trening under naturlige betingelser?
Faglig spesifikke utfordringer
- Skal en starte med mand, tact eller noe annet?
- Hvordan nyttiggjøre seg barnets aktuelle motivasjonelle operasjoner i språktrening?
- Hvilken type verbal atferd skal en velge (bilde, tegn, symbol, tale)?