Symposium: Motivert for å lære
14. apr 201109:00-11:45
Storefjellhall 2
Presentør
Asbjørg Merete Berget |
Abstract
Pedagogens kompetanse til å motivere elevene og til å formidle stoffet på en god måte er viktige forutsetninger for elevens læring. Utfordringer knyttet til elever med utviklingshemming og utviklingsforstyrrelser har ofte sammenheng med at skolen ikke innehar den nødvendige kompetansen til å tilrettelegge for disse elevene. Innleggene i symposiet vil inneholde ulike eksempler på atferdsanalytiske motivasjons-, strukturerings- og opplæringstiltak ovenfor denne gruppen elever i skolen.
Atferdsavtaler som verktøy for å være i forkant
- Asbjørg Merete Berget
Atferdsavtaler: Ulike eksempler
- Else Marie K. Grønnerud
Motiverte barn krever motiverte voksne
- Kine A.H. Ravndal
- Tony Ravndal
Utfordringer i arbeid med å fremme motivasjon
- Kjersti Maurnes