Hvordan kan bruk av gamification ut fra atferdsanalytiske prinsipper bidra til bedre læring av håndhygiene for voksne i opplæring
10. mai 201417:15-18:00
Veslefjellhall 1
Presentør
Magdalena Hernes | Najsonalt Kompetansesenter for aldring og helse | |
Børge Strømgren |
Abstract
God håndhygiene hos helsepersonell er avgjørende for å forhindre smitte og sykehusinfeksjoner samtidig som det er vanskelig å få helsepersonell til å utføre og opprettholde dette. Læring er ut fra en atferdsanalytisk definisjon, endring av atferd. Spillteknologi kommer mange ulike varianter i dagens teknologiske utvikling. Ofte knyttes ordet spill til avhengighet og sløseri med tid. Men på markedet finns også mange spill og bruk av spill teknologi med hensikt å la spilleren lære noe. Her vil det presenteres en masteroppgave under prosess som vil vise hvordan atferdsanalysen kan implementeres in i spillteknologi og på den måten bidra til bedre læring av håndhygiene