Effekten av Linear Series og Many-to-One treningsstrukturene i forhold til etablering av ekvivalensklasser.

24. apr 201517:15-18:45
Kategori
Eksperimentell
Format
Poster
Presentør
Elin de Wijer 
Felix HøgnasonHøgskolen i Oslo og Akershus 
Erik Arntzen  
Abstract
Abstract Elin de Wijer, Felix Högnason, og Erik Arntzen. Høgskolen i Oslo og Akershus. Formålet med den foreliggende studien er å sammenligne effektene av Linear Series (LS) og Many-to-One (MTO) treningsstrukturene på etablering av ekvivalensklasser. For å studere dette har vi fordelt deltakere i to grupper. Hver gruppe har ti deltakere, og deltakerne er i alderen 15 til 25. Den første gruppen gjennomgikk en trening med LS før en test for respondering i henhold til stimulusekvivalens, mens den andre gruppen ble utsatt for MTO før test. Resultatene har hittil vist at deltakerne som ble testet etter LS ikke responderte i henhold til stimulusekvivalens, mens deltakerne som ble testet etter en MTO generelt har respondert i henhold til stimulusekvivalens. Nøkkelord: Stimulusekvivalens, LS, MTO, treningsstruktur.