Effekten av Linear Series og Many-to-One treningsstrukturene i forhold til etablering av ekvivalensklasser.
24. apr 201517:15-18:45
Presentør
Elin de Wijer | ||
Felix Høgnason | Høgskolen i Oslo og Akershus | |
Erik Arntzen |
Abstract
Abstract
Elin de Wijer, Felix Högnason, og Erik Arntzen.
Høgskolen i Oslo og Akershus.
Formålet med den foreliggende studien er å sammenligne effektene av Linear Series (LS) og Many-to-One (MTO) treningsstrukturene på etablering av ekvivalensklasser. For å studere dette har vi fordelt deltakere i to grupper. Hver gruppe har ti deltakere, og deltakerne er i alderen 15 til 25. Den første gruppen gjennomgikk en trening med LS før en test for respondering i henhold til stimulusekvivalens, mens den andre gruppen ble utsatt for MTO før test. Resultatene har hittil vist at deltakerne som ble testet etter LS ikke responderte i henhold til stimulusekvivalens, mens deltakerne som ble testet etter en MTO generelt har respondert i henhold til stimulusekvivalens.
Nøkkelord: Stimulusekvivalens, LS, MTO, treningsstruktur.