Implementering av EIBI i norske kommuner; Flere timer gir bedre effekt

Kategori
Anvendt
Format
Innlegg i symposium
Performers
Christine LieSenter for tidligintervensjon 
Silje NikolaisenSenter for tidligintervensjon(Krediteres)
Hege AarlieHøgskolen på Vestlandet(Krediteres)
Roy TønnesenBergen kommune(Krediteres)
Kristine Berg TitlestadHøgskolen på Vestlandet(Krediteres)
Astrid Synnøve ValmoSenter for tidligintervensjon(Krediteres)
Sigmund EldevikOsloMet - storbyuniversitetet(Krediteres)
Abstract
Vi presenterer data fra to kommunale EIBI sentra i Norge; Oslo og Bergen. Vi vil se på sammenhenger mellom intensitet i intervensjonen og effekter etter et år. En gruppe (n=36) mottok 20 timer i uka med intervensjon, en gruppe mottok 10 timer i uka (n=21), og en tredje gruppe fikk et eklektisk spesialpedagogisk opplegg (n=17). Fordeler og ulemper med den norske modellen for implementering EIBI blir diskutert.