Implementering av EIBI i norske kommuner; Flere timer gir bedre effekt
Performers
Christine Lie | Senter for tidligintervensjon | |
Silje Nikolaisen | Senter for tidligintervensjon | (Krediteres) |
Hege Aarlie | Høgskolen på Vestlandet | (Krediteres) |
Roy Tønnesen | Bergen kommune | (Krediteres) |
Kristine Berg Titlestad | Høgskolen på Vestlandet | (Krediteres) |
Astrid Synnøve Valmo | Senter for tidligintervensjon | (Krediteres) |
Sigmund Eldevik | OsloMet - storbyuniversitetet | (Krediteres) |
Abstract
Vi presenterer data fra to kommunale EIBI sentra i Norge; Oslo og Bergen. Vi vil se på sammenhenger mellom intensitet i intervensjonen og effekter etter et år. En gruppe (n=36) mottok 20 timer i uka med intervensjon, en gruppe mottok 10 timer i uka (n=21), og en tredje gruppe fikk et eklektisk spesialpedagogisk opplegg (n=17). Fordeler og ulemper med den norske modellen for implementering EIBI blir diskutert.